Een focus op convenience, gezondheid én een uniek vernieuwend foodretailconcept in België. Met die woorden kondigt supermarktketen Delhaize hun nieuwste winkelformule aan. Met dit nieuwe concept willen ze klanten bedienen die op zoek zijn naar verse, gezonde, flexibele én handige oplossing wanneer het op maaltijden aankomt. Tegelijkertijd wordt digitaal en fysiek boodschappen doen met elkaar verweven. 

We kunnen er niet omheen: het consumentengedrag ondergaat de laatste jaren een ware metamorfose. Denk maar aan de steeds populairder wordende gezonde, snelle lunches on-the-go of online food delivery. Met het vernieuwde supermarktconcept dat recent werd onthuld in Nijvel spelen we al in op deze nieuwe trends. Daarnaast zijn er vandaag al enkele Proxy Delhaizewinkels die verschillende elementen van deze concepten al hebben geïntegreerd in hun vernieuwde winkel. Nu gaat Delhaize nog een stap verder met de lancering van een gloednieuw winkelconcept: Delhaize Fresh Atelier.

De jongste én de kleinste

De nieuwste telg van de supermarktketen is naast zeer innovatief ook de kleinste winkelformule met een gemiddelde oppervlakte van 100 m². “Dit is een voorbeeld van instant retail waarbij on-the-go, fysiek en digitaal winkelen voor de eerste keer op deze manier worden gecombineerd. Met deze “on-the-go”-drive lanceren we een ware innovatie. De retailsector evolueert snel en Delhaize wil de leiding nemen in deze revolutie”, zegt CEO Xavier Piesvaux.

Blikvanger is ongetwijfeld het Fresh Atelier met ultraverse producten en bereidingen. Delhaize lanceert daarnaast ook een zone waar maaltijden en schotels on the spot worden bereid. Het Fresh Atelier garandeert de versheid van de producten door op dagbasis te werken met recepten die helpen bijdragen tot een evenwichtigere voeding. Of het nu voor een ontbijt, lunch, diner of tussendoortje is, voor iedere klant wat wils dus. Naast salades, soepen en warme maaltijden kan je ook dagverse sushi en ter plaatse gemaakte smoothies vinden. Alles voor een lekkere en gezonde maaltijd én een yummie coffee on the go kan je hier krijgen.

Milieuvriendelijk met bakfietsen

Op termijn ziet Delhaize een potentieel van 200 extra afhaalpunten, bovenop de 117 bestaande punten. Voor dit winkelconcept maakt de supermarktketen gebruik van herbruikbare zakken in plaats van dozen om het gebruiksgemak te verhogen. Delhaize onderzoekt momenteel om deze boodschappen op termijn ook duurzaam thuis of op kantoor te leveren via bakfietsen.

Deze winkel zal, net zoals andere Delhaize Fresh Ateliers, uitgebaat worden door een zelfstandige uitbater en 8 medewerkers tewerkstellen. De winkel speelt in op de vraag naar flexibiliteit en zal daardoor 7 op 7 open zijn en dit van 7 u ’s ochtends tot 21 u ’s avonds, maar ook op feestdagen zal je er terecht kunnen.

Ben je al helemaal fan van het nieuwe concept? Haast je dan richting hartje Brussel waar je het Delhaize Fresh Atelier in Galerij Ravenstein met eigen ogen kan ontdekken.

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Privacy- en cookiebeleid