Je steentje bijdragen aan het goede doel door een cocktail te drinken? Dat kan tijdens de Negroni Week, die al aan z’n zesde editie toe is. Voor elke Campari Negroni die van 4 tot 10 juni over de toog gaat, stroomt een deeltje naar een project voor drinkbaar water in ontwikkelingslanden.

Wat zes jaar geleden begon als een bescheiden inzamelactie, is uitgegroeid tot een inzamelactie met 7.700 deelnemende bars en restaurants over de hele wereld, goed voor 1,3 miljoen euro. Het concept is simpel: voor elke Campari Negroni die tijdens de Negroni Week wordt besteld, gaat een deel naar het goede doel.

2 miljard mensen in de problemen

De Belgische opbrengst van de actie gaat dit jaar naar Water for People. 2 miljard mensen hebben geen toegang tot drinkbaar water, waardoor vrouwen en kinderen vaak tot vier uur per dag moeten lopen. Jaarlijks kost de problematiek aan meer dan 840.000 mensen het leven. Daar wil de Amerikaanse ngo Water for People wat aan doen, en dus is alle geld welkom.

Je steentje bijdragen kan door een Negroni – de tweede best verkopende cocktail ter wereld – te bestellen in een deelnemende bar. Zo’n Negroni bestaat uit 3cl Campari, 3cl gin en 3cl vermouth, geserveerd met ijs in een old fashioned-glas.

Meedoen? Onder meer in deze bars kun je terecht:
Antwerpen: Cocktails @ Nine, Jones & Co, Black Smoke
Brussel : Cocina Flagey, Vertigo, Odette en Ville
Gent : The Cobbler Bar, Jigger’s, Cafe Theatre
Hasselt : Buon Eatalia, Entourage, Kaaiman
Knokke-Heist : The Pharmacy
Koksijde : Sofie’s Living Room
Leuven : Baracca, Bar Nine, Balls & Glory

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Privacy- en cookiebeleid